onsdag 13 augusti 2008

Dagar som gått...

I måndags efter jobbet fick jag ännu ett av mina ryck,bak och matlagning! Det som blev gjort var: Kärleksmums,2 sorters bröd bla Brytbröd och Valnötsbröd. Därefter gjorde jag panbiffar och en linssoppa med curry. Det blev väl sisådär. Tyckte kärleksmumsen var torr. Karln hemma tyckte de var det bästa på länge så de var ju bra det:-) Efter allt styraden var jag helt slut kan jag lova. Däckade rätt omgående efter det.

Igår gjorde jag inte ett jota. Slapp laga mat till och med! Gjorde endast salladen,vitkål och morotssallad med olja,vinäger,salt och peppar,så gott!!

Var helt slut efter jobbet! Vilade,åt,tog ett bad i det nya badkaret Z fixat. Skön avkoppling! Kollade tv lite. På kvällen fick ja lite småryck igen (min energi infinner sig mestadels när de är sovdags), gjorde smörgåsar till karln som han skulle ha med sig t jobbet,kokte blomkål och gjorde blomkålsmos till mig att ha på jobbet till biffarna. Testade även proteinpulvret från Styrkadirekt med smaken Wildberry. Vispade den med mjölk och in i frysen en stund. Vilken smak!!! Gott! Eftersom ja har lite "respekt" för proteinpulver då ja smakat massa olika sorter som smakat illa och tryckt i mig ändå så är jag väldigt känslig! Men detta var ingen besvikelse!!! La i lite havrefras fullkorn också på slutet,super!! Ska testa på gröt en gång också. Har aldrig testat ha proteinpulvermix på gröten men läst mycket om det.

I morse drog jag mig upp ur sängen och cyklade till gymet,körde bröst och armar. Man är hyfs svag nu när man ej tränat på några veckor pga semster osv. Men skönt ändå!!! Kom till jobbet en timme tidigare också, ännu bättre!! Idag mår jag mycket bättre!! Träningen gör så mycket för hur jag mår. jag känenr direkt när jag ej tränat på ett tag eller ätiti dåligt! Humöret tryter som fasen. Jag blir irriterad lättare,även om ja har lätt för o bli irriterad vanligtvis hohoho!! Nej men allmänt psykiskt mår ja skit när ja ej äter hyfs bra eller tränar. Träningen är i alla fall viktigast för då gör det inget att synda ibland osv men gör ja varken eller så mår ja skit dåligt när ja äter ngn skräpmat.

1 kommentar:

Lina Sirén sa...

Hej! Vad roligt att du är så nöjd med styrkadirek och deras protein! Det är jag också =)
Om du vill kunna se antal sidvisningar så måste du själv lägga in en räknare. Klicka t.ex. på min så kan du nog länka dig vidare därifrån och ordna en egen. Eller testa att googla efter sidräknare eller nåt ;)
Mvh Lina