onsdag 27 augusti 2008

Igår!!

Slutade jag tidigt,var på samtal! Gick bra! Ska gå terminen ut har vi bestämt nu. Så ska ja öva öva öva!!! Därefter åkte jag hem och tog en kopp kaffe, la mig på soffan! Såg en grym film:


Take the lead:

Pierre Dulaine, mästare i sällskapsdans blir en sen kväll vittne till hur en ung high-schoolkille vandaliserar en bil. Denna incident får Pierre att uppsöka skolans rektor Augustine med en toppenidé: eleverna ska lära sig respekt – genom att lära sig dansa! Fylld av vad som närmast kan beskrivas som skadeglädje låter hon stackaren ta hand om problembarnen i skolans kvarsittningskällare på eftermiddagarna, i hopp om att han, om inte annat, ska fungera som ett avskräckande exempel för den som skulle få för sig att skolka. Chockad får hon och resten av lärarkåren istället bevittna hur Pierre blir en mentor och inspirationskälla för dessa ungdomar, som sakta men säkert byter bort gatuvåld och knark mot het rumba och cha-cha-cha.

Fan va bra den var!! Verkligen min stil, påminde ju om den filmen jag såg förra veckan, om ungdomar som hamnat snett och någon som får dem att se och känna hopp osv osv. Jag satt och log för mig själv flera gånger!! Riktigt bra film!!!

Därefter var det middags dags! Tonfisksås med räkor i, och pasta. Pluggade massa körkort sen efter och sist gymmet. Gick bra!!

Inga kommentarer: