måndag 18 augusti 2008

Söndag...

Var seg!!! Kollade på film halva dagen. Kl halv 3 gick jag och Z och hans bror till farmot och åt kroppkakor. Så gott! Därefter fick vi en citron-maräng paj som var gudomlig! Tog genast receptet. Låg och dega på farmors soffa medan karlarna styrde med datorn osv. Farmor hänger med i svängarna. Har köpt dator,fixat internet,skrivare och skärmen är en tv så man kan kolla det också. Så ringde hon häromdagen och sa: Jag behöver E-maaaail!! "Jag har pratat med en kille som ska skicka låtar till oss som vi kan bränna ner på en skiva så någon måste visa vart man stoppar i skivan också hahah!" Hon är grym!!!!

När jag kom hem sen satte jag genast igång och baka citron pajen. Den skulle ju va så lätt och göra. Lika bra köra igång. Z mamma och en väninna från hemlandet skulle komma förbi för kompisen ville se lägenheten. Pajen blev lyckad. En aning lös men samma smak i alla fall:-) Foto kommer...hahaa. Den var populär i alla fall så receptet spreds vidare... Gjorde även äppelkräm, fick lite äppel av farmor. Kanelstång i, supergod blev den:-)
Här är en kass bild av pajen,glömde givetvis ta foto innan folket högg in på den. Bilden förstör hela namnet av citron-maräng paj,men de får duga ändå:-)

Sen var det dags för sängen!!!

Inga kommentarer: