tisdag 19 augusti 2008

mmmmmm..

Slutade tidigt idag och begav mej till terpeuten. Längtade dit:-) Det gick såå bra!! Kändes så skönt!! Log för mej själv på vägen hem och mor folket ja mötte hahah!! Hon frågade hur ja ville göra i fortsättningen och ja vet i fasen va ja ska göra. Kan ej känna om jag är klar eller vad det är,är rädd att släppa taget också. Men ska gå nästa vecka så ska jag fundera ut hur jag vill göra. Vilka anledningarna är till mitt beslut osv. Men tror redan jag vet svaret.

Efter jobbet åkte ja hem och drack kaffe med A, snackade lite skit. La mig för att vila en stund. Halkade in på en extremt bra film: Freedom writers.

Erin, en ung idealist till lärare kommer till en nyligen integrerad skola i Long Beach. Hennes elevers vardag är fylld av våld, skräck och rasism och skolgården är strikt uppdelad i olika territorier mellan eleverna. Personalen på skolan har gett upp för längesedan och tror inte att det går att lära eleverna någonting. Kan Erin engagera eleverna, få dem att vilja lära sig och framför allt kunna trivas med varandra?
Filmen va enastående, tårarna kom flera gånger. Filmen berörde mig starkt! Även om den är hyfs overklig och man undrar om det kan finnas så goda människor så berördeden! Fler borde vara som Erin:-)
Åkte sen till farmor,hade lovat fixa ett brännar program till henne igår men z var ej hemma. Det var han ej idag heller så jag fick försöka på egen hand och vi lyckades:-) Brände 4 skivor till henne sen fikade vi lite.
När jag komhem igen kollade jag på "Du är vad du äter", asroligt program. Låg och funderade om ja skulle träna eller ej men sen tryckte jag ner alla diskussioner i skallen om det och begav mej bara av! Körde ett benpass,så skönt!! Gick dit och hem så jag fick lite extra motion i alla fall. Väl hemma åt ja en tallrik äppelkräm med vaniljprotein på,förberedde maten till morgondagen, bulgur,skinkstek,ärtor och morötter. Kokte ägg osv. Sitter nu i sängen och ska krypa ner alldeles strax!
Godnatt på er alla:-) Sov gottis!!!

Inga kommentarer: