fredag 29 augusti 2008

*Vad har jag för rätt att döma?
*Vad har jag för rätt att försöka förändra?
*Vad har jag för rätt att försöka få någon att förstå?
*Vad har jag för rätt att påpeka vad som är rätt eller fel?
*Har jag rätt att påpeka mina åsikter?

MEN:

*Förtjänar jag att bli utnyttjad?
*Förtjänar jag att alltid komma sist?
*Förtjänar jag att lyssna på inbillat skitsnack?
*Förtjänar jag falskhet?
*Förtjänar jag vara insyltad i "geggan" som bara jag kan se?

*Varför lägga energi på det?? När ingen annan gör det?? Det visar ju bara vem man egentligen och var att ens farhågor stämde! Varför tro på en förändring när år som gått inte förändrat något?? Vidrigt beteende!!!! Utnyttjande!!! Önskar ja inte lagt all tid och energi,ställt upp på människor som inte förtjänat det,som bara utnyttjat mer. När människor var i botten fanns jag där i de alldra flesta tider. MEN! Vad har det gett mig?? När människor tar sig upp igen och tar sig för ngt annat så är man inget längre igen. Det vanliga!! Jag ångrara sååååå att ja slösat så mycket tid i livet på onödiga saker!!! Nu är det bara bearbetning kvar av alla öppna sår som måste läka, alla tankar falla på plats. Se världen med andra ögon,allt som gått förlorat på vägen,allt som kunde gjorts annorlunda!! Man kanske hade vart "friskare" än vad man är om man gjort saker annorluna. Man hade fortfarande haft samma problem men man hade inte vart så insyltad och man hade haft ett mer rikt liv på de man ej har nu!!! Man ska aldrig ångra ngt egentligen,bara se framåt och inte göra om misstagen. Men men!! Det finns så mycket och säga,till ingen nytta!!! Till ingen mening!!! Försöker bara bearbeta mig själv! It really sucks!! Men nu vet jag. Nu vet jag hur det ska kännas!! Hur det kan kännas. När det är rätt!! När det är normalt! När man ej behöver vända sig åt alla håll för att inte få en kniv i ryggen! Nu vet man hur det är att ha någon. Någon som tycker lika mycket om en,hur lite man ej ses. Som inte skulle byta ut en,bara för att de umgås med ngn annan någon dag då och då.Hur det känns när man ej behöver tänka på avsikterna av att en människa vill umgås med en,när man bara duger i sista hand. Man vet att man alltid är lika betydelsefull hur mycket eller lite man ses eller hörs!! Att man dessutom kan ha en öppen diskussion om vad man tycker och tänker om saker och ting i "relationen",hur man "känner" för varann,påminna varann om hur bra det känns!!! Så borde det alltid vara!! Äkta!!!

Inga kommentarer: